5 טיפים שיעזרו לכם להימנע מבריחת שתן

5 טיפים שיעזרו לכם להימנע מבריחת שתן

אתם שומעים לעיתים קרובות מאוד על בעיית בריחת השתן, ולפעמים אפילו נדמה שכולם סובלים ממנה. זה כנראה מפני שמדובר בבעיה די שכיחה, שלמרות השכיחות הגבוהה שלה היא עדיין מביכה לא מעט אנשים. אבל… האמת היא שישנם לא מעט צעדים שאפשר לנקוט בהם כדי להימנע מבריחת שתן מלכתחילה כמו לקנות חיתולים למבוגרים בזול. מעניין אתכם? אל תעצרו, המידע החשוב עוד לפניכם.

 

רוב הדברים שאתם יכולים לעשות כדי לטפל בבריחת שתן יעזרו לכם גם לנהל את הבעיה המוכרת הזו, או אפילו לבטל את הסימפטומים שלה ברגע שכבר הבנתם עם מה יש לכם עסק.

לפניכם 5 טיפים למניעת בריחת שתן שיעזרו לכם להרגיש בטוחים ורגועים יותר:

 

  1. שמרו על משקל גוף בריא ותקין

נשיאת משקל עודף מפעילה די הרבה לחץ על רצפת האגן, מה שגורם לשרירים באזור זה להיות חלשים יותר והדבר מוביל לדליפת שתן. זה פשוט הגיוני מדי, תודו.

בנוסף, אנשים שסובלים מעודף משקל בדרך כלל מפעילים לחץ נוסף על שלפוחית ​​השתן שלהם, וגם זה יכול להוביל לדליפה של שתן.

המסקנה היא שמומלץ לשמור על משקל בריא ותקין. אפשר לעשות זאת עם תזונה בריאה ועשירה יותר ופעילות ספורטיבית כחלק משגרת היומיום שלכם.

  1. אל תעשנו

העישון, בפני עצמו, הוא הרגל מכוער שמזיק לבריאות שלכם בהרבה יותר מדרך אחת. אנשים שמעשנים באופן קבוע עלולים בסופו של דבר לפתח "שיעול מעשנים" כרוני. שיעול כרוני זה יכול להפעיל הרבה עומס על רצפת האגן, מה שמביא להחלשות של השרירים, ומכאן לבריחת שתן. עישון גם מגרה את שלפוחית ​​השתן, וגורם לכם לטיולים לשירותים בתדירות גבוהה יותר. בנוסף, עישון יכול לגרום לסרטן בשלפוחית ​​השתן.

 

  1. שמרו על שרירי רצפת האגן שלכם בצורה טובה

רצפת האגן היא כמעין סל של שרירים התומכים בשלפוחית ​​השתן, פי הטבעת והרחם אצל נשים, ושלפוחית ​​השתן, פי הטבעת והערמונית אצל גברים. השרירים האלה חיוניים לשמירה על השליטה בשלפוחית ​​השתן והמעיים. שמירה על שרירי רצפת האגן יכולה לעזור לכם מאוד במניעת בריחת שתן או טיפול בה.

ידוע כי די בשילוב של תרגיל כושר אחד איכותי לשגרה שלכם על מנת שתוכלו לחזק את שרירי הליבה ושרירי רצפת האגן. זו ללא ספק פעולה שתמיד עוזרת ומגבירה עוד יותר את ההגנה מפני דליפות.

בנוסף, עשו גם תרגילי קגל כל יום. מדובר במינימום מאמץ, והתרגילים האלה מיועדים במיוחד לחיזוק שרירי רצפת האגן. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לכווץ את השרירים באזור, ואת זה תוכלו לעשות בכל מקום ובכל זמן.

 

  1. נשים, עשו פיזיותרפיה לאחר הלידה

חשיבותם של שרירי רצפת האגן הוזכרה למעלה, ולכן גם חשוב לזכור שדברים מסוימים, כמו לידה, יכולים באמת לגרום לנזק לרצפת האגן שלכן ולהביא להחלשותה. נשים רבות אינן מבינות את ההשפעה שיש לרצפת אגן חלשה על חייהן, אפילו הרבה אחרי שהתינוק נולד. לכן, מומלץ מאוד לעשות טיפולי פיזיותרפיה, במיוחד כדי לשפר את בריאות האישה לאחר הלידה. פיזיותרפיה יכולה להיות מועילה מאוד, שכן טיפולים אלה יכולים להבטיח ריפוי כראוי לאחר הלידה, וכן כך נשים יכולות לקבל את רצפת האגן שלהן בחזרה. זה דבר גדול בפני עצמו עבור אמהות רבות.

אם אינכן מטפלות ברצפת האגן לאחר הלידה, השרירים באזור פשוט ייחלשו, וזה עלול להוביל לבעיות כמו בריחת שתן ואפילו צניחת איברים בשלב מאוחר יותר בחיים.

טיפולי פיזיותרפיה הם צעד פשוט שיכול ללכת אתכן דרך ארוכה בהגנה מפני בעיות רפואיות ומניעתן. אם זה מעניין אתכן, חפשו מידע נוסף על הדרכים המגוונות שבהן פיזיותרפיה יכולה לעזור בשיקום ממצבים שונים.

 

  1. שימו לב למה שאתם אוכלים

זה אולי היה צריך להיות טיפ מס' 1, מפני שגם אם אתם במשקל אידיאלי, אתם עדיין אולי אוכלים מזונות שמגרים את שלפוחית ​​השתן שלכם. אם אתם רגישים למזונות מסוימים, זה אומר שאתם יכולים כבר לדעת שתסבלו מדליפות שתן.

ישנו מספר רב של גירויים אפשריים של שלפוחית ​​השתן, והם יכולים גם להשתנות מאדם לאדם. הרי מה שמעצבן אדם אחד, לא יטריד אדם אחר, לכן אם אתם מרגישים שאתם סובלים מבריחת שתן, כדאי שתשימו לב לתזונה שלכם, ולמזונות שעשויים להיות גורמים המובילים לדליפות.