הזנחה בבריאות: הדברים שאנחנו לא מטפלים בהם

הזנחה בבריאות: הדברים שאנחנו לא מטפלים בהם

כשאנחנו הופכים חולים בחורף, אז אנחנו יודעים כיצד לטפל בעצמנו, בדרך כלל אנחנו גם פועלים מהר, לוקחים תרופות מתאימות, מתלבשים חם, שותים מרק, הכל במטרה לחזור לעצמנו כמה שיותר, הכל במטרה שהמחלה תעבור מבלי שנצטרך להפסיד הרבה ימי עבודה או לימודים.

לצערנו הרב, לא תמיד אנחנו נוהגים כך במקרים אחרים וזה משפיע בהיבטים שונים על איכות חיינו ובוודאי על הבריאות שלנו. לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים עם בעיות בריאותיות שונות, קטנות או גדולות, כי אנחנו מזניחים את הטיפול בבעיה, לא נוקטים שום צעד מניעתי או טיפולי, ויום אחד אנחנו מגלים שהבעיה הרבה יותר חמורה ממה שציפינו, שלא נדבר על זה, שהיא כבר מקרינה למקומות אחרים ויוצרת בעיות הרבה יותר משמעותיות, כאלה שיהיה לנו הרבה יותר קשה להתמודד איתן.

דוגמא טובה לכך ולא יחידה כאמור, אלה בעיות שונות בכף הרגל, בעיות שמאלצות אותנו לרכוש מדרסים. יש מקרים רבים בהם, אם נדע לטפל מראש בבעיה, אם נדע לשים לב אליה היטב כשהבעיה רק מתפתחת, אזי שנוכל להימנע מהצורך לרכוש מדרסים ולהשתמש בהם. כך גם ייחסך לנו זמן, גם נחסוך מעצמנו עלויות שונות וצריך לומר, גם לא מעט נעימות.

לפני שנסביר כיצד רכישת מדרסים אורתופדיים מראש יכולה להקטין את עוצמת הנזק וכיצד אנחנו יכולים להתייחס מראש לבעיה, אך לפני כן צריך לומר, זה נכון לא רק לבעיות בכפות הרגליים אלא גם לדברים ואזורים אחרים בגוף. אם אנחנו נהיה קשובים לעצמנו, יהיה לנו הרבה יותר קל לזהות את הבעיה מראש ולהתמודד איתה בצורה נכונה.

באילו בעיות אנחנו לא מטפלים וכיצד אנחנו יכולים לטפל ולמנוע את הנזק מראש

דיברנו על מדרסים ולא במקרה. זו לא גזירת גורל להשתמש בהם. אנשים שמתמודדים עם עומסים ברגליים, בין אם זה בגלל פעילות גופנית מאומצת ובין אם מסיבות אחרות, יכולים להבין שאם הם יטפלו ברגליים שלהם ואם הם ישתמשו במדרסים כשהעומס מתחיל, אז בשלבים מאוחרים יותר הרגליים ירגישו הרבה יותר טוב. שלא נדבר על זה שהכאב והקושי לא יקרין למקומות אחרים, כמו למשל מותניים ועמוד השדרה. זה יצמצם במידה ניכרת את הנזק הפיזי.

דוגמא אחרת זו צריכה של תזונה בריאה. הרבה אנשים צורכים מזון לא בריא, מזון שומני, מלא סוכר ונתרן. הם מגלים באיחור שזה לא בריא ולא נכון, בדרך כלל כשבדיקות הדם מורות על כך או שהם מתמודדים עם מחלות שונות. הימנעות מצריכת מזון כזה מונעת נזקים כבדים.

עוד דוגמא זו פעילות גופנית נכונה. כך אנחנו יכולים להימנע מעלייה במשקל וממגוון רחב של מחלות שעלולות להיווצר כתוצאה מכך. הרבה מאוד נזקים נמנעים אם אנחנו רק עושים פעילות גופנית עקבית ורציפה, אפילו בעצימות נמוכה.